Напрямки виховної роботи

          Нам, педагогам, доводиться працювати з усіма, хто зарахований до навчального  закладу.  
          Тому треба бути:
викладачем
вчителем,
наставником,
порадником,
вихователем,
матусею,
співрозмовником,
товаришем,
психологом,
авторитетом …

Але це дуже складно. Ми також звичайні люди і нам хочеться, щоб нас розуміли, нам допомогали, щоб поруч були розумні, кмітливі, слухняні, виховані…
У нас також бувають особисті проблеми, велике навантаження на роботі… 

ОБРАВШИ ПРОФЕСІЮ ПЕДАГОГА,
Я МАЮ ЩАСТЯ ВЧИТИ, ВИХОВУВАТИ,
АНАЛІЗУЮЧИ, СПОСТЕРІГАЮЧИ,
 ДОПОМОГАТИ УЧНЕВІ  В ПОДОЛАННІ
ЖИТТЄВИХ НЕЗРУЧНОСТЕЙ,
ЗНАЙТИ СЕБЕ У КОЛЕКТИВІ,
ФОРМУВАТИ ОСОБИСТІСТЬ. 

ПРОБЛЕМА:
КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНЦІЇ ЛІЦЕЇСТА,
ЯК УМОВА ЇХ ЕФЕКТИВНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ




ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ
“ПОСВЯТА У ПРОФЕСІЮ”

План підготовки  та проведення заходу:

1.Спільне засідання творчих груп /слюсарі та електрогазозварники/.
2.Розробка єдиного плану дій /місце, час, форма заходу/.
3.Завдання учням /розподіл учнів за бажанням/.
а) Виготовлення об’яви.
б) Пошук музичних фрагментів з мережі Інтернет.
в) Запрошення батьків, гостей.
г) Оформлення аудиторії / газети, повітряні кульки, паперові вироби/.
д) Розміщення в аудиторії  /підготовка класної кімнати, розташування стільців, столів/.
4.Привітання. Тема заходу, мотивація.
5.Перевірка рефлексії /настрій/.
6.Презентація 1. «Навчаючись у ліцеї» /використання мультимедійного засобу/.
7.Чому обрали цю професію? /діалог, можна висловлюватися, а можна писати на  смайликурожевого кольору /.
8.Презентація 2. «Родинна династія» /Косенко Андрій/
9.Які вимоги до майбутнього працівника?/ інформаційна довідка, яку підготували учні на професію слюсаря та електрогазозварника/. 
10.Які риси характеру повинен мати спеціаліст, фахівець своєї справи? /інтерактив: ознаки характеру, для допомоги можна використати смайлика зеленого кольору              /.
11. З досвіду роботи  /виступи запрошених: батьки, випускники/.
12.Проголошення клятви /готують та зачитують кращі учні обох груп/.
13.Вручення порадника / розробляє редколегія буклет з порадами для ліцеїста/.
14.Вітання батьків /подарунки/.
15.Благословення священика.
16.Підведення підсумків.
17.Фото на згадку. 


ЕКОПРОЕКТ
“ФОТОЗВИНУВАЧЕННЯ”

Прагнемо жити, а не існувати.
Проблема: Вплив сміттєвих звалищ на навколишнє середовище, та способи боротьби з ним у нашому місті.
Мета: активізувати учнів групи №2 Синельниківського професійного ліцею до вирішення проблеми сміттєвих звалищ в нашому місті, привернути увагу громадськості до екологічних проблем сучасності, виховати екологічну культуру, залучити людей до дій із збереження чистоти та охорони природи рідного міста.
Ідея проекту: мобілізувати учнів на вирішення поставленої проблеми, з’ясувати  чи зможуть учні самостійно опрацювати цей матеріал, зробити логічні і правильні висновки, зібрати необхідний матеріал, зафотографувати звалища сміття, виконати конкретні дії до покращення ситуації зі сміттям у місті Синельникове. Виховувати громадянські компетентності особистості учнів ліцею.
Девіз:   Ми сьогодні потурбуємося за наше місто,
  а завтра будемо жити на чистій Планеті.

Передумови створення проекту.
      Ми живемо в невеликому містечку Синельникове у Дніпропетровській області. Наше місто має досить цікаву історію. Як проголошує легенда, колись давно цариця Катерина подарувала землі, коло могутнього Дніпра, своєму  фавориту графу Синельникову.  С тих часів наше місто «носить» його прізвище. Багато часу минуло  від тоді. Місто зростало, з’являлися нові будівлі, школи, дитячі садочки, парки, дитячі майданчики,  сквери, алеї. Колись в нашому місті був ресорний завод всесоюзного значення, багато промислових організацій, але сьогодні вони не працюють. У міста інші пріоритети. В цьому місті проживають та працюють наші батьки, родичі, тут народилися ми. Ми вже дорослі. Нам необхідно дбати про майбутнє, про завтрашній день. Ми любимо наше місто, все що нас оточує – навколишнє середовище.



           Всі етапи проекту в комплексі мають на меті забезпечити успішність роботи з екологічного виховання. Адже самостійно екологічна культура, мислення формуватись не може. Їх треба плекати, беручи все найкраще з світових технологій. Де є важливою не лише любов до природи, не тільки знання в галузі екології і природничих наук, але і знання з екологічної етики, розуміння гармонії всього живого, співчуття, повага і турбота про неї. Природа самодостатня і цінна сама по собі. А завдання людини – не нашкодь, оскільки вона є лише частинкою цієї природи.

ЕТАПИ
РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
І етап – підготовчий етап 

Вивчення проблемного питання.
Аналіз наших можливостей.
Постановка задачі.
Розробка плану дій:
1.Створити робочу групу в складі:
- розвідник /пошук місцевої проблеми/;
- фоторепортер /зйомка/;
- експерт /аналізує і робить висновки/;
- дизайнер /оформлення/;
- оператор /друк матеріалів/;
- генератор ідеї /монтаж, викладки/;
- архіватор /підбір матеріалів та збереження/
- організатор /планує заходи/.
/до 03.03.2014/
2.Пошукова робота, фотографування
/до 07.03.2014/
3.Робота з матеріалами
/до12.03.2014/
4.Оформлення електронної роботи
/13.03.2014/
5.Проведення заходів
/10 -15.03.2014/
6.Подання матеріалів на конкурс
/17.03.2014/
7.Аналіз проведеної роботи, підсумки участі кожного учня групи, заохочення
/21.03.2014/ 
ІІ етап - дослідження проблеми, вибір шляхів її розв’язання 

      «Розвідники» протягом  4 днів «мандрували » вулицями міста, спостерігали що і де розташовано. З’ясовували, де у місті найгірший стан. Стурбованість та хвилювання охопило учнів, тому що сміттєвих звалищ дуже багато. Навіть в місцях спеціально відведених, де розташовані сміттєві баки, сміття аж занадто. Відповідні організації сміття вивозять не вчасно. Але найгірша картина це балка, яка проходить через наше місто, посадки поблизу та занедбані покинуті будівлі /додаток 1/.
          Для дослідження обрана місцевість біля мікрорайону, де знаходиться улюблений парк для відпочинку мешканців міста. В ньому завжди весело, лунає музика, на галявині коло ставка грають у спортивні ігри: бадмінтон, волейбол. Поруч розташовані гаражі, де любителі техніки годинами спілкуються, налаштовують своїх залізних коней. А на ставку рибалять діти та дорослі, мріючи про запашну юшку.
         «Фоторепортери» добре виконали свою справу. За допомогою цифрового фотоапарату та мобільних телефонів відзняли багато кадрів. Нажаль краси відобразити не змогли. Погодні умови початку березня: хмурий ранок, туман, інколи поривчастий вітер та незначні опади. Травичка де не де визирає з під землі, що пробуджується після зимових холодів. Дерева стоять голі, бруньки ще не набухли. Але вже по весняному щебечуть пташки. На галявині у затишку, ближче до балки з’явилися перші весняні квіти – калюжниця, проліски.   А головне це сміття, воно навколо, навіть там де його не очікували побачити. Най сумніша картина розгорнулася з обох боків балки. Весь непотріб, сміття, старі речі, пусті пластикові пляшки «прикрашають» схили. А в низу балки, через весь цей непотріб, біжать струмочки води, наповнюючи ставок.
            Мещеряков Максим /архіватор/:
    «Працюючи з матеріалами по темі, я використовував мережу Інтернет. Знайшов цікаву інформацію, на мою думку.  Який час потрібно для того щоб повністю розклалися на елементарні частки речі зроблені з різної сировини? Цю інформацію я довів до своїх друзів, створивши наступну форму з об’єктів. Пропоную її переглянути та зробити власні висновки». 

          Стеценко Сергій /експерт/:
     Переглядаючи цю форму, можна зробити висновок, що мені та моїм дітям доведеться жити  в брудному місті і якщо темпи забруднення будуть продовжувати збільшуватися,  якщо ми не почнемо приймати кардинальних дій із злочинною безвідповідальністю людей, то жити залишилося нам не довго. Бо п’ємо «забруднену воду», дихаємо повітрям в якому присутні компоненти розкладу та гнилі, споживаємо овочі та фрукти, що живляться і ростуть на забрудненій землі. Тому ми кволі, хворіємо, маємо дуже слабкий імунітет.
    Початок ХХI століття безперечно довів, що розвиток науки і техніки дає людині чимало благ. Але за благо яке створює прогрес для людини, розплачується сама природа. Світ зустрівся з гострою проблемою сучасності – послаблення уваги до законів природи, навіть їх нехтуванням. За оцінками фахівців, стан здоров’я населення залежить: на 20-40 % від генетичних чинників, 20-30% - спосіб життя, 10 % від служб охорони здоров’я. Нині антропогенний вплив на природу перевищив її можливість самовідновлення та регулювання. Цей результат не можна вважати нашою перемогою, невміння правильно використовувати закони природи робить людину обмежувальним чинником її існування.
           Івченко Сергій /організатор/:
      Пропоную:
   Написати статтю до місцевої газети / «Берег надії», «Твій регіон»/ про стан  забрудненості нашого міста та додати «страшне фото».
   Виготовити самотужки листівки, роздрукувати їх та розклеїти по вулицях міста.
   Запропонувати своїм сусідам провести прибирання сміття під гаслом «Моя вулиця зразкова» /по можливості березень, згідно погодних умов /.
            Організувати мешканців мікрорайону разом з нами прибрати сміття в балці та в  парку.
            Звернутися до відповідних структур для надання техніки для вивозу зібраного в  балці сміття.
            Розмістити інформацію про дії з прибирання міста на сайті СПЛ.
            Провести годину спілкування за темою:
                  «Чисте місто – чиста Планета» /березень/  

ІІІ етап - реалізація проекту, очікувані результати

Очікуваний результат.
Гурко Олександр / експерт /:
Отримавши необхідну інформацію та матеріали з мережі Інтернет, я побачив глибину проблеми та зрозумів необхідність термінових шляхів її вирішення.  Маючи фотоматеріали забрудненості нашого міста я не можу залишатися осторонь. Ця проблема стосується мене особисто. Протягом тижня я готував статтю, яку віддав для друку у газету «Твій регіон». Таким чином я намагаюся пробудити мешканців нашого міста, та зрушити проблему довкілля, «підняти народ до боротьби із сміттям».
Андріанов Сергій / архіватор /:
У статті 66 Конституції України прямо зазначено: Кожен зобов’язаний не заподіювати шкоди природі.
Чим більше розвинуте суспільство, вищий рівень життя та культури, тим вимогливіше воно  до стану навколишнього середовища. На жаль в українському суспільстві про високу екологічну свідомість говорити не доводиться.
Пробудження екологічної свідомості нерозривно пов’язане з усвідомленням людиною своєї ролі на Землі. В умовах технічного прогресу, створюючи і використовуючи могутню технічну базу, людина одержала владу над природою, але не набула почуття відповідальності за неї.
Кожен українець викидає близько 250 кг відходів за рік. У нашому місті проживає понад 30 тисяч мешканців, якщо цю цифру помножити на 250, то отримаємо жахливу інформацію -  7500000кг сміття кожен рік…А переробноого комбінату у нас немає.
Кір’янов Сергій /оператор /:
Виготовив листівку/додаток 2/, роздрукував 100 шт.
Протягом 2 днів, 10 – 11.03.2014 року,  учні нашої групи, та груп №7, №8, №10 роздавали мешканцям міста та клеїли листівки. Спілкувалися з перехожими, отримали позитивні відгуки на наші дії. Люди обіцяли приєднатися до боротьби з несанкціонованими сміттєвими звалищами, поліпшення ситуації  методом індивідуального прибирання прилеглих територій.
Слід врахувати, що поруч з нами живуть не байдужі люди і їх на багато більше ніж  безвідповідальних, необачних, порушників громадських правил проживання в соціумі. Люди намагаються стримувати прояви негативного ставлення до навколишнього середовища, до рідної природи, вони борються з проявами хамського ставлення до чистоти та порядку, вони піклуються про майбутнє.
Наші земляки стурбовані тим, що на території міста розташовані небезпечні підприємства «Лакокраска», «Поролоновий завод», «Снек». Так, дійсно вони дають робочі місця нашим мешканцям, а це добробут родин, але їх виробництво забруднює атмосферу і ті хто проживає поруч ображаються, що завжди мають проблеми з органами дихання.

Пропозиції та рекомендації .
Онищенко Валерій:
На мою думку, потрібно дуже суворо карати тих, хто не поважає себе та тих людей що проживають поруч, хто сміття не виносить у спеціально відведені для цього місця, хто винищує нашу природу, звалюючи сміття в балки, під посадки, коло ставка.  Бо немає гіршого ніж самознищення. Люди вбивають себе, природу лише через лінь та байдужість. Вже створені всі умови  для того, щоб людина відчувала себе комфортно у навколишньому світі. Це також вияв неповаги до інших людей, які працюючи, прибирають все сміття, вкладають важку працю.
Покарання:
1.    Матеріальні штрафи ( великих розмірів).
2.    Виправні роботи (очищення забруднених територій на користь міста).
3.    Прилюдне осміяння тих, хто не цінує своєї природи, свого життя, і життя оточуючих.
4.  Владі міста  потрібно збільшити кількість сміттєвих баків та місць спеціально відведених для сміття. Збільшити кількість рейдів: шкільних, організаційних, товариських, громадських. Суворо карати тих, хто погіршує стан екології міста.   Заборонити викиди відходів виробництва підприємствами та заводами.
Висновок:
Щоб в новім тисячолітті,
Все буяло і росло,
Тож сьогодні і навіки
Не чиніть природі зло.
Екологічну проблему неможливо розв’язати лише лозунгами про необхідність берегти природу. Потрібна гласність, необхідно формувати активну позицію всіх і кожного, особистісне ставлення до проблеми, треба з дитинства прищеплювати уміння жити в мирі з природою. Слід враховувати особистий внесок кожного,  це і є крок до покращення, можливість позбавитися бруду та сміття.


Починаємо вирішувати проблему з найпростішого – прибираємо подвір’я ліцею та прилеглу територію. 
Гудаков Ігор / генератор ідеї /:
Моя мрія, щоб наше місто було найкращим, європейським. Щоб можна було гуляти освітленими вулицями на яких шелестять зелені листочки та співають пташки. Щоб була можливість відпочивати у парку чи сквері де пахнуть квіти. Щоб у жарку пору року я міг би плавати у чистій воді ставка. Щоб яблука та груші з мого саду приносили користь організму, а не викликали тривогу. Щоб навколо було чисто і жителі міста Синельникове були задоволені.Головним результатом стало те, що особисто ми і ті хто поруч зрозуміли:
«Чисто не там де прибирають, а там де не смітять».




ІНТЕГРОВАНИЙ ЗАХІД
“ЖИВИЙ   КОМПЮТЕР”

В РАМКАХ ТВОРЧОГО ПРОЕКТУ «ЖИТТЄВІ КОМПЕТЕНЦІЇ»
Мета: Використовуючи інтерактивні ігрові форми закріпити елементарні знання з інформатики та пов’язати їх з поглибленням  інформації про особистість учня, розвиток індивідуальних компетенцій .
Мотивація: аналіз, пізнання та самооцінка – дає можливість кожному учневі знайти себе в групі, проявити індивідуальні можливості, покращити свої знання, навчитися вирішувати життєві задачі та виникаючі проблеми.
План підготовки заходу:
1.Пошук необхідної інформації, робота з матеріалом.
2.Створення ініціативної групи з першокурсників ліцею ( кухарі, слюсарі, електрогазозварники).
3.Розділення творчої групи на три підгрупи за бажанням та розподіл обов’язків:
Перша підгрупа «обладнання»  - за допомогою мережі Інтернет  знаходять елементи та виготовляють фрагменти образів: системний блок, клавіатура, монітор, мишка, принтер, віруси, папка, файли.
Друга підгрупа «пошуковці» - розробляють перелік питань та формують коректні, цікаві відповіді
 / основне обладнання комп’ютера;
призначення основного обладнання;
вірус, антивірусні програми; … /
Третя підгрупа «адміністратори» -  виявляють порушення, знаходять можливість виправити їх
/ пошук та підбір тренінгових, ігрових елементів/.
4.Виготовлення об’яви -  запрошення, елементи оформлення заходу
/затишна кімната: вікно, лампа з абажуром, картки – запитання, схема ключових компетенцій ліцеїста, … /
5.Підготовка сюрпризних моментів, заохочувальних подарунків.
6.Підготовка місця проведення заходу /202 кабінет/.
7.Пошук та обробка музичних фрагментів.

Сценарний план заходу:
1.Розташування гостей та учасників.
2.Привітання.
3.Спілкування з аудиторією.
4.Мета та ціль заходу.
5.Налаштування всіх присутніх на позитивну хвилю.
6.Розподіл та оголошення функцій присутніх
/ сектори: системні адміністратори, експерти, елементи комп’ютера,  символи та знаки./
7.Гра: «Годинник»
8.Запрошення «живого комп’ютера».
/ розгортається дія електронного обладнання, роль якого виконують учні, та користувачів ПК/
9.Гра «Скоромовка».
10.«Експерти» оцінюють хто кращий.
11.Тренінг «Позитивні та негативні риси характеру».
12.Перешкода, з’являються віруси.
13.На допомогу приходять біти і байти.
14.Гра «Клавіатура»
15. «Експерти» оцінюють хто кращий.
16.Висновок: Інформаційні технології сміливо крокують в наше життя, допомагають нам спілкуватися, відпочивати,  виконувати складні життєві завдання. Але ніяка сама «Розумна машина» не допоможе зробити нас щасливими. Кожен сам коваль свого щастя і добробуту. І лише став особистістю ви досягнете успіхів в навчанні, в професії, в житті. А якщо кожен з нас позбавиться хоча б однієї негативної риси, а свої позитивні риси об’єднає для спільної справи, то навіть в зимові морози дерево розквітне і дасть плоди, а наше життя  стане цікавішим, яскравішим, справжнім.
17.«Системні адміністратори» роблять висновки та зауваження, як працював наш «живий комп’ютер».
18.Фото на згадку. 





Комментариев нет:

Отправить комментарий